Insuran

By edy507 on 6:34 PM

Filed Under:


Seorang doktor yang sedang bercuti di sebuah pulau peranginan terkejut apabila tiba-tiba dia terserempak dengan kawan lamanya, seorang peguam. "Woi, Din, apa engkau buat kat sini?" tanya si doktor sambil menghulurkan tangan untuk berjabat.
"Engkau ingat tak banglo yang aku beli 5 bulan yang lalu tu?" jawab si peguam yang bernama Din. "Banglo tu terbakar, jadi sekarang aku bercuti di sini lepas duit insurans dekat empat juta ringgit!Engkau pulak, buat apa kat sini, Leman?"
Jawab Leman, "Engkau ingat tak rumah aku beli tahun lepas?Rumah aku kena banjirlah. Sampai ke bumbung. Jadi sekarang aku bercuti kat sini lepas dapat duit insurans dekat dua juta ringgit."
Si peguam yang bernama Mat itu terkejut. "Eh, Leman....macam mana engkau mulakan banjir itu?"

0 comments for this post